Get-begetInterviuri

Interviu: Ungolianth – „Hate-ul are tendința să se propage mai repede față de laude”

Următorii finaliști Posada Rock care discută cu noi astăzi sunt cei de la Ungolianth. Abordări epice, breakdown-uri care aduc modernul în liniile definitorii metal și vocal care îmbină ce este mai bun din ambele lumi definesc compozițiile care vor face parte din albumul de debut al trupei, „Chronoscope„, care va vedea lumina zilei toamna aceasta. Alte single-uri anterior lansate, precum „Sands of Time” și „Alive Autopsy of a Psychogod”, întregesc lirica dedicată acceptării personajului principal, Yav, a faptului că existența sa în univers nu este unică.

În concurs nu s-au înscris doar trupe nou lansate, cum poate este și cazul vostru, de ce credeți că s-a luat această decizie acum?

În mod evident, e-mail-uri poate trimite oricine ca să se înscrie, deci primul motiv e „pentru că se poate”. Pe lângă asta, probabil că pentru unele trupe și pandemia a fost un motiv din cauza căruia nu au putut participa mai devreme, cum a fost și în cazul nostru.

Existăm din 2019, dar primul concert l-am avut abia în 2023, așa că mai devreme, oricum nu am fi putut avea materialele necesare înscrierii. 

Cât despre motivul pentru care au ajuns în semifinală trupe cu poate mai multă experiență, decizia asta ține de contexte pe care organizatorii le cunosc mai bine și sunt mai în măsură să le cântărească.

În orice caz, chiar dacă ar fi vorba despre o trupă nou-formată, din membri cu multă experiență, care ar mai fi, în esență, diferența între înscrierea ei sau a unei trupe deja consacrate? Adică unde ar fi să tragem o linie să demarcăm treaba asta?

În fine, credem că mai relevant este scopul acestei manifestări culturale și anume promovarea actelor de calitate din scena metal – un lucru cu atât mai vital comunității metal din România cu cât apar aceste schimbări de ordin legislativ și administrativ, parcă din ce în ce mai potrivnice dezvoltării culturale.

Ce vă diferențiază de ceilalți concurenți?

Credem că ediția actuală aduce o varietate mare printre formațiile semifinaliste și că nu putem pune problema unei abordări de tip „noi și ceilalți”, pentru că, din ce am văzut, nu știm să fie mai mulți concurenți care să se încadreze la aceeași categorie. 

Cât despre noi: Simfonii de brutalitate complexă, cu elemente moderne. Asta aducem acestei ediții.

În ce măsură considerați că mai există loc pentru trupe noi în scena locală și ce anume lipsește pentru a acomoda altele?

Nu credem că s-a pus vreodată problema lipsei de loc, ba din contră – la noi sunt destul de puține trupe metal la suta de mii de locuitori dacă e să ne luăm după statistici și chiar este mult loc neocupat (https://www.gislounge.com/map-of-heavy-metal-bands-by-country-per-capita/). De asemenea, există Posada, Rebel-X, Constelații Rock și multe alte festivaluri care susțin și premiază trupele noi.

Bine, impresia lipsei de loc poate fi dată de multe lucruri pe care fiecare le-ar putea percepe în moduri mai mult sau mai puțin diferit și nici noi nu am putea veni cu o părere obiectivă având în vedere că e foarte posibil să fie vorba de un cumul de mai mulți factori dintre care unii ar putea ține și de gusturi. 

La fel, aceeași impresie poate fi lăsată și de faptul că hate-ul are tendința să se propage mai repede față de laude, iar atunci pare să „nu mai fie loc” pentru ca trupele noi să aibă publicitate, pentru că, în mod ironic, ura și exagerările fac publicitate tocmai acelor elemente care sunt nedorite. 

Totuși, ce este cert e că acum cu creșterea taxelor, acest „vid cultural”, să-i zicem, va deveni și mai adânc pentru că organizatorii mici și mijlocii suferi cel mai mult. Astfel va fi cu atât mai mult loc neocupat, pentru că multe trupe noi vor pierde ocazii să se facă auzite. 

De asta e super important ca, dacă nu ne implicăm – de exemplu prin petiții sau e-mail-uri – să schimbăm asta, măcar să cumpărăm bilete la concerte (acum, cât mai ajung banii cât de cât înapoi în scenă și cât mai avem unde să mergem). 

Ați lua în considerare colaborări cu alte trupe? Puteți da exemple?

Uneori chiar mai vorbim între noi (mai în glumă, mai în serios) chestii gen „Cum ar fi să avem colaborare cu X/Y?”. Bine, noi toți avem gusturi muzicale foarte variate și atunci invariabil unele variante vor fi mai dorite decât altele. Totuși, fix de asta reușim să îmbinăm multe elemente într-un fel care să și sune bine. Iar legat de exemplele de colaborări, ele vor apărea pe parcurs și cei care ne urmăresc vor afla primii.

Vorbiți-mi despre cel mai recent material discografic lansat și conceptul din spatele său?

Cel mai recent material discografic se numește „Prayer” și este al doilea material din, oarecum, trilogia poveștii lui Yav – subiectul central din „Alive Autopsy of a Psychogod„. Inițial ne gândeam să-l numim „A prayer for the god they killed”, dar era prea lung. 

Aici puteți asculta Prayer: 

Dacă „Alive Autopsy” vorbește despre un fel de metaforă personificată a credințelor noastre nefondate, extrapolate indefinit – „Prayer” vorbește cumva, într-o manieră introspectivă despre durerea și necesitatea schimbărilor de perspectivă și le pune într-un fel față în față cu inerția la schimbare a naturii umane. Bineînțeles, astfel de inerții se pot dovedi chiar fatale. 

În paralel, piesa adaptează ideea recurentă în mai multe culturi care sună așa: „Omul face zeul sau zeul face omul” (după propria persoană)?

Trilogia se va continua în curând cu a ultima parte, odată cu piesa „CONVERGE„, care o să fie ultima lansare până la albumul nostru de debut, „Chronoscope„, care apare în întregime toamna asta.

Care au fost cele mai mari piedici întâlnite atunci când lucrați la el, cât și după lansare?

Pe lângă schimbarea de componență a trupei, cel mai probabil timpul. În mod ironic, cântăm despre timp, dar o bună parte dintre noi, fiind și angajați și studenți, în paralel, fix timp avem cel mai puțin. 

Ce așteptări aveți de la Posada?

Să cântăm. 

Ungolianth înseamnă:

George Andrei Lazăr – voce

Răzvan Rizea – chitară lead

Daniel Costache – chitară ritm

Mircea Florea – bas și compoziți,

Robert-Valentin Bencze (Igor) – tobe și versuri

Pentru a rămâne la curent cu activitatea lor, puteți urmări trupa pe: Instagram (instagram.com/weareung0lianth), Facebook (facebook.com/weareung0lianth) și YouTube (https://youtube.com/@weareung0lianth).

Posada Rock are loc în perioada 1-3 septembrie în Câmpulung Muscel.

Mi-am început drumul prin jurnalism cu mai bine de patru ani în urmă, iar de atunci am navigat printre stiluri muzicale şi webzine de profil. Aici mă veţi cunoaşte cel mai bine prin rubrica Prog Talk.

Care este reacția ta la acest articol?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alții au citit si ...