Unflicted tocmai ce au lansat live albumul de debut, Naiade, ce vă oferă o porție de alternativ melodic, dominat de pasaje pline de forță, atât lirică, cât și instrumentală. Despre acesta și drumul până la el vorbim cu trupa în interviul următor.
Cum ați descrie voi Naiade unui consumator de underground?
Naiade reprezintă o colecție de stări și experiențe puse în povești. Dacă ai avut contact cu muzica rock alternativ a anilor ’90-2000 atunci e posibil să auzi lucruri care ti-au mai plăcut, în trecut. Dacă nu, atunci e posibil să asculți ceva foarte avangardist-hipsteresc (genurile sunt ciclice, așa-i?). Am pus pe albumul Naiade piese făcute așa cum ne-ar plăcea nouă să sune muzica rock alternativ.
Dar comparativ cu EP-ul vostru?
Ar trebui să se audă evoluția înspre melodic și, pe alocuri, pe la balade, puțin contrast.
Ați avut vreun fel de restricții în munca pentru acesta?
Doar propria creativitate, pe de o parte, și capacitatea de a ne organiza așa încât să împăcăm și muzica, și jobul, și familia, pe de altă parte. În rest, partea frumoasă în a fi complet DIY este că nu îți spune nimeni ce și cum să faci. Partea proastă este că nici nu te ajută nimeni.
Ce vi s-a părut a fi cel mai ușor în realizarea albumului și cel mai greu?
Nu ne putem gândi la nimic ce ni s-a părut ușor. Sunt unele munci pe care le facem cu o plăcere mai mare decât altele (cum ar fi înregistrările în studio), dar nici ele nu sunt ușoare. Având în vedere că nu avem în spate nici o casă de discuri, producție sau booking și că facem totul pe cont propriu, doar în patru oameni, e muncă, muncă și iar muncă. E greu să găsești oamenii potriviți cu care să colaborezi pentru sunet, lumini, mixaj, înregistrări iar atunci când dai de cei care sunt foarte pricepuți, de obicei, sunt și foarte ocupați. E greu să promovezi muzică dacă nu e comercială, e din ce în ce mai greu să ajungem la oameni.
Câtă muncă stă în spatele realizării unui videoclip și ce credeți că publicul nu realizează legat de aceasta?
În spatele fiecărui clip stau cam 2-3-4 luni de muncă intensă. După cum tot spunem, noi facem totul absolut singuri – găsit ideea clipului, scris scenariu, căutat oameni pentru echipa tehnică, căutat locație, actori, figurație, coordonat toată echipa implicată, filmat, montat, colorizat. Toate astea costă timp și bani, lucruri de care, ca toată lumea, ducem lipsă în general. Și să nu uităm de înregistrările piesei pentru clip, ele se întâmplă în general cu mult înainte de filmări, și implică și ele investiții destul de consistente de timp și bani. Publicul în general nu știe de nici una dintre chestiile pe care le-am enumerat mai sus, din punctul de vedere al unui om obișnuit lucrurile se întâmplă așa: “m-am trezit de dimineață, am deschis Facebook și am văzut că au lansat unii un clip”. Dacă își face timp să se uite, poate ii place, poate dă și un like sau share – sau poate nu – dar cu siguranță lucrurile se opresc acolo și habar n-are că pentru alea 3-4 minute de clip noi am muncit atâtea luni, ceea ce e în regulă până la urmă, consumatorul e interesat de produs, nu de procesul tehnic.
Urmează promovarea prin țară?
Da, așa ar trebui, însă abia prin toamnă. Până atunci negociem cu locațiile unde vrem să mergem să cântăm, facem un plan și îl anunțăm odată ce e finalizat.
Care este cel mai mare țel pe care vi l-ați propus pe anul ăsta?
Să lansăm albumul. And it‘s done!
Mulțumim!
Mulțumim și noi, și ne vedem la concerte!