O felie de unicitate în abordare muzicală, un experiment întunecat cu influenţe de te miri de unde, un concept artistic care depăşeşte graniţele notelor muzicale şi îţi oferă o atmosferă neasemuită altora. Ultimul album al trupei, „The Tower”, este o entitate în sine, o aruncătură în sânul emoţiilor umane zilnice, o descriere realistă a înconjurătorului. Vulture Industries vor cânta alături de AlithiA şi Sulphur pe 29 octombrie la Guest Metal Night 1.0 în fabrica.
Despre turneul în Europa şi album vorbim cu bassist-ul trupei, Kyrre Teigen.
Cum asamblaţi un album atunci când începeţi să compuneţi?
Kyrre: Este un proces meticulos. Avem schiţe care stau cu anii degeaba şi apoi prind viaţă. Nu este o metodă modernă în părţile astea… Preproducţia este discutată cu membrii trupei pentru păreri şi pentru a aduna ideile pentru noi aranjamente, schimbări şi lucruri asemănătoare. Apoi le încercăm la repetiţii înainte să le aplicăm, până când într-un final schiţele sunt lăsate deoparte pentru încă câţiva ani sau duse direct în studio pentru înregistrările finale.
Ultimul material, „The Tower”, este o nebunie completă. Ce v-a inspirat pentru el?
Kyrre: Pe scurt, diformitatea lumii şi faptul că până la urmă suntem toţi nişte oi. Precum albumele anterioare, fiecare piesă şi lirică reflectă orice lucru ne înconjoară, că este cainile care latră la un colţ, noua seră a vecinului de alături sau vorbele răutăcioase despre pădurile Bergen. Nu o să vorbesc despre starea mea mentală sau diagnostic.
Ştiu că lucraţi la un nou album. Cum vă închipuiţi că va fi la final?
Kyrre: Nu sunt sigur, cum va sună adică, dar piesele sunt aproape gata şi puteţi să vă aşteptaţi la o continuare a „The Tower”. Poate nu va fi tocmai aşa, dar o să vedem… ne mişcăm către un teritoriu nou pentru acest album, fiindcă mai îmbătrânim, ne maturizăm, încercăm noi structuri muzicale şi noi finisaje melodice.
Cât credeţi că înţelege publicul din ceea ce faceţi voi pe scenă şi cât de important este pentru voi că ei să înţeleagă ideile?
Kyrre: Cred că oamenii ascultă cum evoluează muzica, dar majoritatea nu se regăsesc în lirică sau istoric. Dar cred că Vulture nu transmite mesaje ci stări şi atitudini pe care ne-ar plăcea ca publicul sau audienţa să le înţeleagă.
Cum a fost în deschiderea celor de la Enslaved?
Kyrre: Am fost foarte bucuroşi să ne alăturăm aniversării lor din Londra. Enslaved sunt oameni faini şi profesionali, ceea ce ne dorim şi noi. Cred că mai durează până vom beneficia de statutul lor, dar încercăm.
Veţi fi în turneu prin Europa de Est curând. Cum vi se pare asta?
Kyrre: Abia aşteptăm. Europa de Est mereu ne-a primit cu braţele deschise, public grozav, cu toţii ascultă şi se bucură şi cu toţii au grijă de noi. De asta tot revenim (şi tot de asta bănuiesc că încă suntem invitaţi).
**English Version**
How does a record come together when you start writing?
Kyrre: That is a meticulous process. Sketches can lie around for years and suddenly come to life. There is no Modern Talking method in these woods… Preprods are shared with band members for opinions and to collect ideas for new arrangements, changes and such. Then things are tried out at rehearsals before new changes are made, until finally the the sketches are dismissed or put aside for another few years or moved into studio for final recordings.
The last record was “The Tower”, a complete insanity. What inspired you for that record?
Kyrre: In short, the crookedness of the world and ultimately the sheep we all are. Like the other albums every song and text is reflections from every thing that surrounds us, being the dog barking at the corner, the next door neighbour’s new greenhouse or the wicked speaking of the Bergen forests. I will not reveal my mental state or diagnosis.
I know you’ve been working on a new record. How do you imagine it to be in the end?
Kyrre: Not sure at the moment, sound wise, but the songs are getting ready, and you might suspect a continuation from The Tower album. This would probably not be completely right, but we’ll see… We are moving into new territory for this album also, since I guess we are getting older, trying new structural approaches and melodic touches.
How much do you think people attending a gig get from your art and how important is it for you that they get the ideas behind it?
Kyrre: I think the way people listen to music changes, the majority probably not relating to lyrics and background at all. But I think Vulture has, not messages, but moods and attitudes that I would like the audience or record listener to relate to.
How was it like supporting Enslaved?
Kyrre: We were really happy to join their anniversary in London. Enslaved are good guys that are extremely professional, which we also aim for. There is still some time before we have their credibility, but we are trying.
You’ll soon tour in the Eastern Europe. How do you feel about that?
Kyrre: We can’t wait! Eastern Europe has always been good on us, excellent crowds, everybody listens and enjoys, and we are always taken good care of. That’s why we keep coming back (and I guess still gets invited).