Ieşenii rock alternativ cu influenţe de stoner de la Outstorm şi-au început drumul în 2013, având deja la portofoliu un număr impunător de concerte şi o serie de piese proprii, curând reunite sub numele primului album al trupei. Cu o explozie de riff-uri atmosferice şi o energie molipsitoare, Outstorm îşi adună caracteristicile din tăticii ai genurilor precum Arctic Monkeys sau Foo Fighters.
Despre concursuri, promovare şi planurile membrilor trupei, am stat de vorbă cu Outstorm.
De ce GBOB, de ce de două ori?
Outstorm: Salutare! Acum câţiva ani eram idealişti şi visam la finale mondiale, între timp am devenit mai realişti şi privim GBOB ca o şansă de promovare! Ne dorim ca lumea să ştie de noi, să afle de noi, să asculte muzica noastră! De ce de două ori? Din două motive: anul trecut nu am participat în formulă completă (am avut toboşar împrumutat) iar anul acesta am profitat de ocazie din nou, în formula completă! Totuşi este ultima dată când vom mai participa la concursuri, pentru că am ajuns la concluzia că este foarte greu să judeci arta, în orice formă ar fi ea, excluzând gusturile personale!
Pregătiţi un material pentru primăvară. Aţi început deja să înregistraţi?
Outstorm: Avem material înregistrat deja, care a fost lansat sub formă de single-uri (on-line). Săptămâna trecută am mai înregistrat încă două piese, care vor fi incluse pe primul nostru album (10 piese). Ne propunem să lansăm încă din această toamnă, dacă toate lucrurile merg aşa cum ne gândim noi.
Ce să ne aşteptăm de la el?
Outstorm: Aşteptaţi–vă să vă bucuraţi de el! Doar atât! Am putea să spunem să va fi incendiar, extraordinar, ceva ieşit din comun, şi într-o măsură este, însă preferăm paşii mici şi siguri şi aşteptăm ca albumul să „se laude” singur şi să îl laude alţii!
Cât de importantă credeţi că este promovarea în online pentru un nou material şi cum plănuiţi voi să faceţi asta?
Outstorm: Încă nu ne-am făcut o strategie clară de promovare. Credem însă că este foarte importantă promovarea online, deşi toată lumea caută atenţie şi să iasă în evidenţă cu ceva, cu orice pe internet. Internetul a ajuns să fie o unealtă foarte bună de promovare, dar care trebuie completată cu partea fizică, să îi zicem aşa, neapărat (concerte). În mare parte vom promova pe pagina noastră de facebook (Outstorm), vom trimite material la radiouri, la oamenii care considerăm că ar putea la rândul lor să îl promoveze, Youtube, cam asta în mare!
Cât de mult contează pentru voi să aveţi un material înregistrat?
Outstorm: Contează foarte mult! Material avem, este pe Youtube însă fizic, este ca o medalie, am putea spune. Este răsplata muncii tale din sala de repetiţie de câţiva ani. Este ca o carte pe care poţi să o miroşi, să o răsfoieşti, să te bucuri la maxim de ea. Nu ştiu cum aş putea să exprim mai bine, ce înseamnă acest album pentru noi. Este suma trăirilor noastre, puse în lumina reflectoarelor, pentru ca toată lumea să poată asculta. Iar pe lângă asta, am ajuns să credem că este foarte important pentru o trupă să aibă material înregistrat. Este cheia unei trupe.
Un turneu sună ca ceva ce aţi putea şi vrea să faceţi după lansare?
Outstorm: Bineînţeles că ne gândim la un turneu de promovare. Este pasul următor normal după o lansare. Încercăm să găsim resursele necesare unui turneu, cu tot ce presupune el, inclusiv merch, partea de logistică, locaţii şi tot ce trebuie şi dacă va fi posibil, pornim la drum!
Lucian Radu – Voce & chitară
Daniel Costescu- Bass
Octav Amarandei- Tobe.