Noutăţi

Interviu cu Amogh Symphony

Amogh Symphony lansează pe 7 mai albumul cu numărul 4, IV. Acesta va fi divizat în două părți și poate fi deja precomandat. Cu ocazia lansării sale, precum și a ieșirii la iveală a primului single de pe acesta, am stat de vorbă cu Vishal.

**Romanian Version (English Below)**

Este noul album gata?

Da, sună în sfârșit perfect. Ne-a luat mai mult timp decât am crezut să ajungem unde doream, dar răbdarea e importantă.

De ce v-a luat atât de mult?

Mi-a luat 3 ani să găsesc aranjamentele potrivite. Toți patru lucrăm și ca producători. Fiindcă nu voiam să folosim idei expirate, ne-a trebuit o altă stare mentală ca să putem crea și să fim inspirați. Deși avem câțiva fani și nu o audiență mare, ne-au lăsat să lucrăm în ritmul nostru. Aș vrea să menționez și că să găsești o casă de discuri dispusă să lanseze astfel de muzică nu e ușor, mai ales fiindcă nu susținem concerte. Facem doar ce putem și o facem sincer. Sper, în timp, ca noua generație să se simtă conectată cu albumul.

Aveți invitați speciali pe el?

Da. Mama mea, Kasturi Nath Singh, și-a înregistrat vocea în spirit folk și clasic. În plus, Sean Reinert (un om minunat și un erou din copilărie) a scris și înregistrat tobele pe o piesă. Multi-instrumentalistul Writam Changkakoti a cântat la Tabla și fostul meu șofer, Deep Saikia, a cântat la instrumentul tribal numit Pepa. Pe lângă aceștia, am colaborat și cu doi regizori minunați, Niranjan Raghu și Mayank Dhasmana, pentru videoclipurile concept.

Cum descrii dinamica trupei pentru album?

Minunată. Pot să zic cu mândrie că sună complet și echilibrat acum. Nu doar auditiv, dar și muzical. A fost o experiență de învățare pentru mine să fac aranjamentul pieselor cu părți scrise și compuse de toți patru, fiindcă suntem oameni diferiți și gândim divers. Îi iubesc pe băieți. Suntem ca patru frați, doi se ceartă mereu, unul este tăcut și unul trebuie să ne țină uniți. Din fericire, nu suntem o trupă de turneu acum așa că nu se întâmplă nimic pe drum (râde).

Care crezi că va fi cea mai mare schimbare pe care ascultătorii o vor sesiza?

Nu îmi place să folosesc aceeași formulă de două ori. În ultimii 3-4 ani m-am redescoperit și tribul meu. Se simte și în muzică. Cea mai mare provocare cu muzica experimentală este că nu are limite. Piesele sunt simple dar foarte dinamice. Fanii vor auzi vocea mea și a lui Derick. M-am întors și la tobe (deși cânt și la chitară cu Tom). Cred că voi lăsa deci asta la latitudinea fanilor. Am zis ce aveam de zis în piese. Aș adăuga doar că nu este un album concept. Ca anterioarele, IV va necesita ceva ascultări până se va lipi de public. Popularitatea scăzută a unui album experimental este câteodată necesară.

**English Version**

So, do you have the new record finished?

Yes, it sounds perfect to our ears now. It took more time than we all expected but to achieve the right sound, patience is important.

Why did it took the band so long to get it released?

It took me almost 3 years to finally come up with the right arrangements of the songs. You know, all four of us are full time record producers as well. Because we didn’t want to use any of the „used” ideas, it sometimes takes a different mental state to be able to create and to get inspired. Though we have a very niche fan base and not at all a larger audience, it gives us plenty of time to work on the sound that we want. Also, I would like to add that finding a record label to release this kind of music is really tough considering there is absolutely no money in tour-life and band life. We are just doing whatever we can and doing it honestly. I hope, with time, the new generation people will spiritually connect to this record.

Are there any special guests on it?

Yes. My mother Kasturi Nath Singh recorded some traditional assamese folk vocals and some semi classical vocals in a few songs. Apart from that, Sean Reinert (who is a wonderful human being and one of my childhood heroes) wrote and played drums in one song. Multi-instrumentalist Writam Changkakoti played Tabla in one song and my former chauffeur Deep Saikia played the tribal „Pepa” horn instrument in almost all the songs. Apart from the „musicians” department, we’ve collaborated with two brilliant film-makers namely Niranjan Raghu and Mayank Dhasmana aka Consumer for the concept music videos.

How was the band dynamic for this new record?

Absolutely amazing. I can proudly say that it sounds very full and balanced now. Not just sonically but musically as well. It was quite a learning experience for me to arrange the songs with parts written and composed equally by all four of us because we four are very very different from each other musically as well as thought-process wise. I love these guys. We are four brothers where two of us argue a lot with each other, one is always silent and the last one has to face the biggest challenge – keeping the band glued and inspired. Luckily, we are not a touring band at the moment so things are nice and nothing comes out on the road (laughs).

What is the biggest change listeners will notice?

I don’t appreciate the idea of using same formula for the second time. In the last 3-4 years, i found myself reconnecting with my tribe and roots. It’s all shaping up the music as well. You know, that’s the best thing about experimental progressive music – there are no boundaries. The songs are simple but very dynamic. Fans will hear my and Derick’s vocals. I have also returned back to drum duties (still doing the guitar duties with Tom). I think I will leave this question to the fans. We’ve said whatever we had to say through these songs. One thing I would like to add that this isn’t a concept album at all. Just like all the previous albums, IV also might take some time to connect with the listeners. Slow growth of popularity of an experimental album is sometimes necessary.

Comentează

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top