Cu „puțină” întârziere, ne îndreptăm atenția spre cel mai recent material marca Days of Confusion, „Yin & Out„, lansat cu aproximativ un an în urmă. Cu un total de nici mai mult, nici mai puțin de 13 piese plus una bonus, albumul aduce pe piață o muncă migălos cusută și plănuită până la cel mai mic detaliu.
Materialul debutează cu o „mărturisire” cu ecou („Yin: Confession”) care să te adâncească în povestea echilibrului și care să te abandoneze în tranzițiile dinamice ale piesei „War”. De la breakdown-uri la clean-uri, de la djent la alternative, de la furie la melancolie, „Yin & Out„ pregătește câte ceva pentru oricine.
„Killing You Killing Me” sare direct în mijlocul sincopelor, ca un omagiu al trupelor voastre preferate, de la Periphery la Veil of Maya, instrumentalul oarecum repetitiv dar antrenant fiind cel care iese în evidență. Secțiunea a doua a piesei clădește un final apoteotic, balansat de notele melancolice care cedează scena vocii pe timpul piesei „The Guest”.
„Bloodstream” este prima piesă peste care am avut șansa să dau de la Days of Confusion, bineînțeles pornind de la originalul lansat de Stateless, sfârșind probabil prin a asculta mai mult varianta reinterpretată. Single-ul redă cu succes emoția și senzorialul care bate spre nostalgie emis de original, cu un plus de dinamică și unic, întregit de un mix de excepție. „Eternal Summer” se bucură și ea de un videoclip care vă este, probabil, deja cunoscut, și este cu siguranță o piesă care descrie albumul în cele câteva minute ale sale, partea sa „curată” din outro fiind unul dintre cele mai frumoase momente de pe parcursul materialului.
Continuăm cu „Kagemusha”, care readuce în prim plan tematică războinicului, precum și furia întreținută și de un instrumental feroce, nelipsindu-i însă solo-urile armonioase. „Abis” împarte instrumental „Yin & Out” în două părți, oferindu-ți un moment de respiro înainte de a plonja în „Turning Point”, o altă piesă cheie de pe material, cu un echilibru minunat între emoție și tehnică, între regret și speranță. „Dharkata”, una dintre acele compoziții care vă sunt deja cunoscute, descrie versatilitatea instrumentiștilor, precum și unul dintre cele mai bune mix-uri din ce veți auzi pe la noi. „Above The Waves” urmărește același tipar al unor trupe deja preferate din sfera djent-ului, făcând dreptate genului prin atipic, forță și alternări multiple între registre.
„Memories From My Future Lives”, o nouă compoziție însoțită și de un videoclip, pune accent pe simțămintele pierdute între note, precum și pe conexiunea dintre vocal și instrumental. Finalul este anunțat de „Out: The Question Is The Answer” , cea care îți va lasă în conștient întrebări ce-ți vor răsuna mai puternic decât umbra auditivă a decupajelor din materiale înregistrate introduse pe de-a întregul său. „The Day We Die” este o piesă „ascunsă„, care deși poate nu a fost plănuită pentru a fi inclusă pe album, continuă perfect linia anterioarei, emoția fiind, bineînțeles, cu atât mai mult în lumina faptelor care ne-au marcat în moduri personale diverse pentru eternitate, cea care tronează deasupra unor amintiri dureroase și a unor cuvinte greu de spus sau pierdute în eter.